IKT-baseret serviceinnovation for operationel service

Senest opdateret d. 4/4-2011
Alexandra Instituttet
Resultatkontrakt 2010-2012 under temaerne Informations- og Kommunikationsteknologi og Service og offentlig innovation

Formålet med aktiviteten er, at fremme serviceinnovationen indenfor operationel service i Danmark gennem udvikling af ikt-baseret serviceplatforme samt de nødvendige proces- og innovationsværktøjer.

Det overordnede formål med aktiviteten er at fremme serviceinnovationen indenfor operationel service i Danmark. Dette vil ske gennem udvikling af ikt-baserede serviceplatforme samt udvikling af de nødvendigeproces- og innovationsværktøjer.

Området inkluderer udvikling af ikt-baserede demonstratorer som er målrettet de operationelle services, det inkluderer også udvikling af generiske processer, metoder og modeller, som er nødvendige for at opnå serviceinnovation indenfor de operationel services.

Målgruppen er ’støttefunktioner og operationel service’, som er den største branche af serviceerhvervene her i landet. De konkrete områder, der falder indenfor denne branche er vikarbureauer, vagt og alarm, vask og tekstil, hjemmepleje, rengøring samt virksomhedsmæssig facility-management, der retter sig mod it, interne virksomhedsservice, bygninger og lokaler.

Yderligere informationer fås også via www.serviceinno.dk

Budget
Medfinansiering fra Rådet for Teknologi og Innovation:
2010: 3 mio. kr.
2011: 3 mio. kr.
2012: 3 mio. kr.
Totalt:9 mio. kr.

Kontaktinformation
Camilla Kølsen
Forsknings- og innovationschef
Alexandra Instituttet
Business and Processes Lab
Åbogade 34
8200 Aarhus N
Mobil: +45 22 17 28 40
camilla.koelsen@alexandra.dk